Kies je favoriete radiostation

Dossiers

Hotradio - 2002

Hotradio 2002 Huissen

HOT RADIO, de commerciele omroep voor Oost-Nederland, is met haar uitzendingen gestart op 17 juni 1997. Het hoofdkantoor van HOT RADIO is gevestigd in Hengelo (O) op het bedrijventerrein Westermaat-Noord. Vanuit een modern kantoorpand worden hier de commerciele activiteiten ontplooit. Tevens bevinden zich hier ook de kantoren van de directie en de administratie.

Het uitzendgebied strekt zich globaal uit vanaf Hoogeveen in het noorden, naar Amersfoort in het westen en tot en met Nijmegen in het zuiden. Het aantal potentiele luisteraars in het verzorgingsgebied bedraagt ca. 2,6 miljoen. Voor uitzending maakt het station gebruik van 4 FM zenders.

Internet

Hotradio 2002 Huissen

Ook vindt verspreiding plaats via de kabelnetten van onder meer Essent, U.P.C. en Cogas met een totaalbereik van ca. 870.000 huishoudens. HOT RADIO beschikt op dit moment over vier exclusieve reclame edities t.w. Twente/Achterhoek, Arnhem, Nijmegen, Stedendriehoek (Apeldoorn, Zutphen en Deventer) en Noord Twente/Zuid Drenthe.

Op de bovenste foto ziet u de receptie en op de onderste foto de internet afdeling waar men de website van HOT RADIO onderhoud.
 

Hotradio redactie

Hotradio 2002 Huissen

De programma’s van HOT RADIO zijn primair bestemd voor de doelgroep 18 tot 35 jarigen waarin het station goed scoort. Maar ook boven de 35 jaar wordt veelvuldig naar het station geluisterd en wordt HOT RADIO hoog gewaardeerd.

De programma’s worden ‘live’ gepresenteerd door een klein team van presentatoren, waaronder Alex Oosterveen, Jeroen Drogt, Ivo Boudewijns en Rob Spijker.
 

Satelliet

Hotradio 2002 Huissen

De programma’s worden gemaakt vanuit de studio aan de wijngaarden in Huissen (onder de rook van Arnhem). Daarna word het signaal via een eigen Eutelsat W2 satellietverbinding (op de positie 16 graden Oost) vanuit Huissen naar de zenders Arnhem (92.9 FM), Hengelo (98.0 FM), Lochem (100.2 FM) en Hardenberg (93.4 FM) opgestraald.

Satelliet HOT RADIO is feitelijk en onbedoeld in heel Europa te ontvangen, mits men over een daarvoor speciaal bestemde satellietontvanger beschikt, met een schotel van slechts 60 cm. In de praktijk betreft het hier uitsluitend een verbinding voor zogenaamd ‘point to point’ gebruik.

De keuze voor een satelliet audio feed is destijds een bewuste keuze geweest. Indien HOT RADIO straks bij de nieuwe frequentieverdeling het door HOT RADIO beoogde pakket voor een periode van 8 jaar bemachtigd zullen de FM frequenties daarmee worden aangestuurd.

Dit biedt een enorm voordeel gezien de hoge mate van flexibiliteit. Het ligt dan ook in de bedoeling het aantal reclame edities op termijn verder uit te breiden.

Studio 1

Hotradio 2002 Huissen

HOT RADIO is dan ook trots op het destijds gekozen format, getuige de positieve uitkomsten van de diverse CLO onderzoeken vanaf 2001 tot op de dag van vandaag. HOT RADIO behoort dan ook tot de best beluisterde stations in de regio binnen de primaire doelgroep 18–35.


Studio 2/ 3

Hotradio 2002 Huissen

Voor de productie van het programma heeft HOT RADIO in Huissen de beschikking over een drietal studio’s.

- een live studio (zie afb. studio 1)
- een productie studio voor planning en voice tracking) (zie afb. studio 2)
- een productie studio waarin de vormgeving (de uitstraling) van het station wordt gemaakt. (zie afb. studio 3)

Naast de kerntaak, ‘radio maken’ is HOT RADIO zeer actief op het gebied van ‘joint promotions’. De internetsite Hotradio.nl, S.M.S. diensten en 0900 telefoonacties vormen hierbij een belangrijk onderdeel.

Ook de roadshows, inmiddels bij vele luisteraars een begrip, dragen naast het HOT RADIO promotieteam, bij tot een constante ontwikkeling met betrekking tot de naamsbekendheid.

Ondanks het feit dat er na zoveel jaren nog steeds geen zekerheid is omtrent de definitieve invulling van het FM frequentiepakket ziet HOT RADIO de toekomst ‘zonnig’ tegemoet.