Kies je favoriete radiostation

Dossiers

Januari 2003

Luistercijfers landelijk

Intomart Radio Luistercijfers

De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode november – december 2002 zijn bekend gemaakt.

Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart in opdracht van NOS, STER, ORN, SkyRadio, Radio 538, Radio 10FM, YorinFM, ClassicFM, Arrow Classic Rock en CRN, alleen verenigd in de stichting PRE, en Business Nieuws Radio, Radio Nationaal, KinkFM en Radio 192.

Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in november en december 2002. Dit resulteert in een reportage die is gebaseerd op een landelijke representatieve steekproef van 9461 respondenten van 10 jaar en ouder.

De markt deel ontwikkeling van de landelijke publieke zenders, publieke regionale zenders en de landelijke commerciële zenders in bovenstaande staande figuur weergegeven (hele week; 07.00 – 24.00 uur).

Luisterdichtheden en marktaandelen.
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07.00 – 24.00 uur, 3 uur en 8 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 1 minuut langer dan in oktober – november 2002.

Onderstaande overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders over de maanden november – december 2002 (hele week 07.00 – 24.00 uur). Ter vergelijking worden de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode oktober – november 2002 in dit zelfde tijdvak vermeld.












Gerelateerde Artikelen