Kies je favoriete radiostation

Dossiers

Jimmy Choo aan de slag voor H&M

Shownieuws

Het Britse accessoiremerk Jimmy Choo komt met een speciale tassen- en schoenenlijn voor Hennes & Mauritz. De luxe mode-items liggen dit najaar in de schappen.

Het belooft dit najaar weer dringen geblazen te worden bij Hennes & Mauritz. Het Britse accessoiremerk Jimmy Choo komt met een speciale tassen- en schoenenlijn voor het warenhuis. De luxe mode-items liggen vanaf 14 november in ongeveer tweehonderd H&M-winkels in de schappen, maakt de Zweedse modeketen woensdag bekend.

Jimmy Choo is hot in Hollywood. Oscarwinnaressen als Cate Blanchett, Halle Berry en Hilary Swank liepen op Jimmy Choo's over de rode loper. De laatste tijd weten ook Jimmy's tassen steeds vaker beroemde armen te vinden. Het accessoiremerk, dat bekend werd met zijn schoenen, zal voor H&M ook een luxueuze tassenlijn ontwerpen. Ook mannen kunnen dit jaar aansluiten in de rij voor de winkeldeuren: Choo maakt ook een herencollectie voor de modeketen.

Het Britse merk voelt zich 'bevoorrecht' om een collectie te ontwerpen voor H&M. "We voelen ons bevoorrecht om nu tot de groep van grote designers te horen die met H&M samengewerkt hebben", zegt Tamara Mellon, oprichter en president-directeur van Jimmy Choo, die alvast een tipje van de sluier oplicht. "Jimmy Choo zal bij H&M een sophisticated, fashion forward en glamourous collectie presenteren die bereikbaar is voor een breder publiek."

Jimmy Choo is niet de eerste designer die aan de slag gaat voor de modeketen: ontwerpers als Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Victor & Rolf en Roberto Cavalli gingen het luxe merk voor. Wel is het de eerste designer schoenencollectie die in de schappen van H&M te vinden zal zijn. De collecties van eerdere designers zorgden voor een run op de winkels en waren binnen korte tijd uitverkocht.

[Novum]

Gerelateerde Artikelen