Kies je favoriete radiostation

Dossiers

April 2004

Luistercijfers landelijk

De meest recente luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode februari-maart 2004 zijn bekendgemaakt.

Het Continu LuisterOnderzoek wordt door Intomart GfK uitgevoerd in opdracht van de Publieke Omroep, Ster, ORN, Sky Radio 101 FM, Radio 538, Noordzee 100.7 FM, Yorin FM, Arrow Rock Radio, Arrow 90.7 FM, RTL FM, Radio Veronica, ID&T Radio, BNR Nieuwsradio en CRN, allen verenigd in de Stichting PRE, en voor Radio 10 Gold en Classic FM.

De zender Arrow 90.7 FM is met ingang van heden in de rapportage opgenomen. Het luistergedrag is gemeten gedurende een periode van acht weken in februari en maart 2004. Dit resulteert in een rapportage die is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 9.966 respondenten van 10 jaar en ouder.
De marktaandeelontwikkeling van de landelijk publieke zenders, publieke regionale zenders en de commerciële zenders staan in bovenstaande figuur weergegeven (hele week; 07.00-24.00 uur).

Luisterdichtheden en marktaandelen.
De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07:00-24:00 uur 3 uur en 24 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 2 minuten langer dan in januari-februari 2004.

Onderstaand overzicht geeft de gemiddelde luisterdichtheden, alsmede de marktaandelen van alle zenders voor de maanden februari-maart 2004 (hele week; 07.00-24.00 uur). Ter vergelijking worden tevens de gemiddelde luisterdichtheden en marktaandelen van alle zenders voor de periode januari-februari 2004 in ditzelfde tijdvak vermeld.

Regio Radio is een combinatie van de zenders Radio Noord, Omrop Fryslân, Radio Drenthe, Radio Oost, Radio Gelderland, Radio M Utrecht, Radio Flevoland, Radio Noord-Holland, Radio West, Radio Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1 Radio.

CRN Commercieel Regio is een combinatie van de zenders Rebecca Radio, Waterstad FM Fryslân, Hot Radio, Keizerstad FM, City FM, Happy Radio, Stads Radio, Radio 8FM, Maximaal FM, XFM en Radio Limburg.

Bron: PRE/Intomart GfK Continu LuisterOnderzoek 2004

 

 

Gerelateerde Artikelen